torsdag 15. desember 2011

Nytt kjøkken og førjulstid ♥

Lenge mellom innleggene fra K&K Home for tiden..
For en uke siden startet permisjonen min
og det betyr at det i dag er 2 uker igjen til terminen vår.
Vi er veldig spent på å få treffe lille snusk i magen
og gleder oss alle stooort til det. 

Siden sist innlegg har min kjære, flinke mann virkelig stått på
og pusset opp og montert kjøkken til den store gullmedalje. 
Så nå begynner det nye kjøkkenet vårt å ta form.

Vi er veldig fornøyde med resultatet.
Det er gjenstår fortsatt en del finpuss, med div. foringer og listing,
men det er deilig å ha kjøkkenet i funksjon igjen etter flere uker med kaos og rot.

Vanskelig å få tatt gode bilder når man nesten ikke har dagslys for tiden..
... men disse er jo bedre enn ingenting.


Kjøkkenet er fra IKEA, type Lidingö.
Vi har ønsket oss dette kjøkkenet i flere år,
så det er virkelig godt å endelig ha det på plass.

 

I det nye kjøkkenet har vi fått oss en øy som skal brukes som spiseplass til storfamilien,
da det var begynt å bli svært så trangt rundt det lille, runde vi hadde på kjøkkenet tidligere.
Regner med at denne øyen kommer til å bli flittig brukt til mange aktiviteter i årene fremover.
Både små og store trives allerede svært godt her. 





Som dere ser har jeg ikke fått opp gardiner på kjøkkenet enda,
men det må jeg få på plass før jul.. *Smiler*
Har kjøpt inn grå liftgardiner,
så når listene rundt vinduene er på plass skal de henges opp.


Jeg ble veldig fornøyd med denne veggen med vitrineskap og kaffemaskin inn.
Er så flott når spottene inni står på, neddimmet, som stemningsbelysning.


Vi er kjempefornøyde med vårt nye kjøkken.
Jeg er så imponert over Kenneth'n min som er så handy og flink.  
Som sagt gjenstår det fortsatt en del finpuss,
men det er fantastisk godt å ha det nye kjøkkenet på plass til jul.

For øvrig holder jeg på med litt juleforberedelser om dagen,
men bekkenet/ ryggen min spiller ikke helt på lag,
så her går det i rolig tempo..

Didricken vår fyller snart 5 år,
så vi har feiret dagen med barneselskap og familieselskap i helgen.
Vi bruker å feire den litt før selve dagen, for å få litt avstand til julaften.
Hvis jeg får litt tid (og energi til overs) skal jeg legge ut noen bilder fra 5-årsfeiringen.

Nå skal jeg på julelunsj sammen med gode venninner og det gleder jeg meg til.

Ønsker deg som titter innom en finfin førjulsdag. 

Klem Kristin 

6 kommentarer:

  1. Kjøkkenet blei jo helt perfekt!
    Glæde mæ til å ta en kaffe på kjøkkenøya;)

    Vældig koselig med lunsj idag♥
    Klem til dæ.

    SvarSlett
  2. Kjøkkenet blei bare så utruli fint!!! :-) han e bra flink han byggmester bob:)
    Som Christina sir så gledes det til vi skal nyte maaaange kaffekoppa på den flotte kjøkkenøya! Kor vi skal kose vårs med de søte små igjen<3
    love love <3 <3 <3

    SvarSlett
  3. Nydelig kjøkken! Helt etter min smak! Bare litt grønn av misunnelse her *hehe*
    Lykke til videre i svangerskapet..
    Plutseli har du 3 stk i fanget ♥

    god adventshelg til dæ å dine.

    Klæm Trine

    SvarSlett
  4. For en vakker blogg du har! Ble helt fascinert av kjøkkenet ditt! Har selv tenkt å kjøpe Lidingø når vi pusser opp til sommeren. Kan jeg spørre hvilken benkeplate dere har?

    Siv I.Wiik

    SvarSlett
  5. Hei. Så fint kjøkken dere har. :) Jeg googlet på Lidingõ kjøkkenøy fra Ikea og kom over din fine løsning. Når jeg googler på Ikea sine nettsider så finner jeg ikke den løsningen som dere har, hvor mye koster denne og var dette en standard løsning eller noe dere spesialbestilte?

    SvarSlett
  6. Hei hei.
    Beklager at jeg er sen å svare.
    Har vært litt hektisk den siste tiden. ;)
    Koselig å høre at dere liker kjøkkenet vårt.
    Vi er også veldig fornøyde og koser oss mye sammen her. <3
    Benkeplaten vår er laminat type Prägel, hvit med tykkelse 3,8 cm.

    Kjøkkenøya vår er ingen standard løsning fra IKEA nei. Den er rett å slett satt sammen av to benkeskap med bredde 60 cm som står vendt mot hverandre rygg mot rygg, og 4 vinhyller under sittedelen. Benkeplaten er i str. 1,225m x 1,820m og man sitter fint 6 stk på tre sider av øya.

    Jeg skal prøve å få laget et nytt innlegg om kjøkkenet vårt, så kan jeg forklare bedre hvordan vi har gjort det med kjøkkenøya.

    Klem fra Kristin

    SvarSlett