lørdag 26. mars 2011

Svarta Bjørn- antrekk

I dag starter Vinterfestuka her i byen vår.

I den anledning pleier alle voksne å kle seg i gammeldagse klær.
Jeg har de siste årene sagt hver VU at til neste år,
da skal jeg sy meg Svarta Bjørn- antrekk.
Så går resten av året uten at jeg tenker på det,
også helt  p l u t s e l i g  er det VU igjen..!

 Siden jeg er hjemme i permisjon i år fant jeg ut at nå var virkelig anledningen her.
Hvis jeg ikke gjorde det nå ville det nok aldri bli gjort..
Så i år skrev jeg det i kalenderen i god tid før og har endelig fått gjort det..
* F o r n ø y d *


Det er så mange flott antrekk å se på byens damer denne uka,
at det er vanskelig og bestemme seg for hvordan det skal se ut.
Jeg har lurt på om det skulle være hel kjole eller skjørt og bluse.
Valget falt på det siste av praktiske hensyn.
Hvis man skal bruke antrekket mange dager på rad,
er det kjekt å bare kunne bytte overdel.
Da slipper man å vaske og stryke kjolen hver dag,
samtidig som det gir litt variasjon.

Jeg har derfor sydd meg et skjørt, en ny bluse
også har jeg sydd om/ på litt "VU-pynt" på to skjorter
som har hengt i skapet leeenge uten å være i bruk.
Dermed ble det litt gjenbruk også, og det liker jeg. :)
I tillegg har jeg sydd en pompadur- veske,
samt litt pynt på en hatt, som jeg kjøpte billig på HM.

Har også planer om å sy en overdel til i samme stoff som skjørtet,
slik at hvis jeg vil kan det se ut som en hel kjole. <3

Får se om det blir i år, eller om jeg sparer det.
Har hvertfall nok stoff igjen til det. : )

Her kommer resultatene.

Bluse og skjørt.

Ble ekstra fornøyd med disse puffarmene. <3


Denne skjorten er bare sydd litt om
og pyntet opp med litt blonder og bånd,
slik at den fikk litt mer VU-preg.




Denne skjorten har også bare fått litt VU-pynt.

Hjemmelaget pompadur- veske <3

VU- pyntet damehatt fra HM.
 Pga av at vi alle har ligget rett ut her med spysyke og feber de siste dagene,
ble det desverre ikke åpning av VU og Barnasdag for oss i dag..

Håper enda på at jeg skal komme meg på Madcon- konsert i kveld.

Klem Kristin

6 kommentarer:

  1. Heisann Kristin!

    For noen flotte VU-antrekk du har sydd! Æ e mektig imponert! Fine snitt og lekre detaljer. Du blir nok superfin! Kos dæ masse på madcon-konsert i kveld. Æ e misunnelig ;)

    Ha ei finfin vinterfestuke!
    Klem fra Helle

    SvarSlett
  2. det der blei kanllfint kristin, å så fine sømma! syferdighetan e det hvertfall ikke nå å si på. sku gjerne sett bildan i mer farga så man så kontrastan mlm pynt/mønster/osv:) blei fint me siste blondedetaljan på skjørt og belte! du blir nok fin, glede mæ t å se:)

    SvarSlett
  3. Det blei knallfint, du e nu så flink med alt mulig, ei skikkelig handywoman :))

    Glede mæ til å se dæ i antrekket på lørdag :) Håpe æ også blir ferdig med mitt til da! Tuuusen takk for hjelpa med å komme mæ igang med syinga.

    Blei dåkker frisk nok til å dra på konserten i går? Æ så ikke dåkker der ... men så kom vi seint å dro tidlig!

    Go tur til Oslo så ses vi på lørdag, glede mæ :))

    Klæm :))

    SvarSlett
  4. wow! du e jo en ræser å sy jo!!! Kjemmpe fint antrekk!:) klem

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Tuuusen takk for de koselige kommentaran alle sammen. :)
    Va på Madconkonserten på lørdag ja, selv om æ ikke va i olympisk form.. ;)
    Syns dem va utrulig bra og ikke minst flink og skape stemning og få med sæ hele salen.
    June, e spent å se korsen ditt VU- antrekk blir. :) Vi sees på lørdag ja. Klem til dokker alle.

    SvarSlett